deallesvergelijker.nl

Alles in 1 pakketten en mobiele abonnementen vaak gecombineerd

Steeds meer mensen kiezen er voor om ‘alles in 1’ pakketten te combineren met het abonnement voor hun mobiele telefoon. Aan het einde van vorige jaar hadden uim 700.000 huishoudens in Nederland een pakket met daarin alles in 1 (internet, bellen en televisie) en mobiele telefonie. 

Deze handige gecombineerde pakketten worden vaak ook wel quad plays genoemd. De quad plays waren verantwoordelijk voor een aandeel van meer dan 10% in de totale markt van breedbandaansluitingen. Het huidige aandeel van deze gecombineerde pakketten in de totale markt van breedbandaansluitingen heeft daarmee een sterkte groei van bijna 4% ten opzichte van het jaar ervoor doorgemaakt. Binnen de totale omzet van de gecombineerde pakketten waren de quad plays verantwoordelijk voor een marktaandeel van meer dan 15%. Vorig jaar lag dirt percentage nog op 9%. Ook de totale omzet van Nederlandse providers van deze gecombineerde pakketten is flink gestegen. De totale omzet van Nederlandse providers was in laatste kwartaal van 2015 ongeveer 1 miljard euro. Dit staat gelijk aan een stijging van ruim 7,5% ten opzichte van het laatste kwartaal in 2014.

Ondanks de stijging van het totaal aantal quad play pakketten blijven de meeste mensen toch gebruik maken van de triple play-aansluiting, dus internet, bellen en televisie zonder een mobiel abonnement. Bijna vier miljoen huishoudens in ons land kiezen er voor om deze drie diensten met elkaar combineren.

online adverteren www.m4n.nl

Ga terug naar ons nieuws overzicht